Chyba, kterou dělá tolik lidí. V žádném případě už nic takového nejezte

Současně, kromě toho, že některé potraviny hrají důležitou roli v procesu stárnutí, výzkum ukázal, že střevní mikrobiom je zásadní pro posílení imunitního systému, pomáhá předcházet nemocem souvisejícím s věkem, píše Eathis.

Jak ale můžeme vědět, jaké potraviny jíst, kterým bychom se měli s přibývajícím věkem vyhýbat. Dietologové přicházejí s radami ohledně určitých stravovacích návyků, se kterými bychom se měli rozloučit nebo dodržovat určitá pravidla, která bychom měli mít na paměti.

Dejte sbohem zpracovaným potravinám!

Konzumace zpracovaných potravin je jedním z nejběžnějších a nejškodlivějších stravovacích návyků, které urychlují proces stárnutí. O těchto typech potravin, obvykle s vysokým obsahem rafinovaných sacharidů, přidaného cukru a nebezpečných tuků, je známo, že mají AGE (konečné produkty pokročilé glykace).

AGE se tvoří, když je cukr kombinován s tukem nebo bílkovinami a může značně urychlit proces stárnutí a zároveň poškodit zdraví střev. Bylo zjištěno, že AGE stárne pokožku a přispívají ke zvýšenému riziku onemocnění souvisejících s věkem, jako je Alzheimerova choroba.

Začněte jíst více vlákniny!

Další důležitou složkou pro zastavení procesu stárnutí je zařazení vlákniny do každodenní stravy. Ty mohou pocházet z ovsa, fazolí, jablek, hrušek, mandlí a semen.

Denní příjem vlákniny je zásadní, protože nejenže udržuje zdravé trávení, ale také bylo prokázáno, že pomáhá snižovat hladinu cholesterolu, regulovat váhu a dokonce předcházet cukrovce a kardiovaskulárním onemocněním.

„Výzkum nedávno ukázal, že dieta s nízkým obsahem vlákniny zvyšuje riziko rozvoje srdečních chorob a cukrovky, což jsou oba stavy, které urychlují stárnutí,“ říká dietoložka Kylie Ivanir. Chcete-li zvýšit příjem vlákniny, zkuste snídat ovesné vločky nebo k obědu fazole.

Vyřaďte ze svého jídelníčku cukr

Nadměrná konzumace cukru není jen stárnutím tím, že zvyšuje riziko některých onemocnění, ale souvisí také se špatným zdravím pokožky.

„Diety s vysokým obsahem cukru mohou způsobit skoky v hladině cukru v krvi a inzulínové rezistenci, což je spojováno s cukrovkou, srdečními chorobami a mrtvicí,“ říká Janet Coleman, dietoložka z The Consumer Mag.

Spřátelte se s prebiotiky!

Mít zdravá střeva je jedním z nejlepších způsobů, jak pomoci zpomalit proces stárnutí, takže každodenní zařazování potravin bohatých na prebiotika by se mělo stát pravidlem.

„Prebiotika jsou palivem pro prospěšné bakterie ve střevech, a když každý den jíme potraviny bohaté na prebiotika, zlepšujeme si zdraví střev. To je důležité, protože dobré zdraví střev je spojeno se silnější imunitní reakcí, díky které budete méně náchylní podlehnout nemocem a bojovat proti zánětu,“ říká Kara Landau, dietoložka z Uplift Food.

Naštěstí máme na výběr spoustu potravin bohatých na prebiotika. Patří sem vařené brambory, oves, fazole, luštěniny, špenát, borůvky, chřest, cibule, pórek, jablka a česnek.

Rate article
Nejlepší hádanky roku, které změní vaši představu o realitě!